
On-line marketing, 2020-ban az internetes eladások és ügyfélszerzés svájci bicskája. Sokan szeretnének érteni hozzá, még többen állítják, hogy profik benne és néhányan valóban eredményes kampányokat készítenek. Amivel növelik megrendelőik bevételét.
Szóval ki lehet jelenteni, hogy a siker nagy része a marketingesen múlik. Azért mondjuk, hogy nagy része, mert kell egy jó termék / szolgáltatás. Egy modern weboldal és megfelelő havi költségkeret, hogy eredményesen tudjon dolgozni a marketinges.
Néhány támpont az On-line marketing erdejéből. Jelen sorokat az évek során összegyűjtött tapasztalat ihlette. 1: Nem 20.000 Ft az nem egy havi költségkeret. 2: A marketinges vállaljon felelőséget a munkájáért, őt hívjuk, ha nincs forgalom és biztos belefér, hogy kicsit kipingálja a képeket is amiket küldtem neki 2 perce. Mindez havi 25.000 Ft-ért férjen már bele. 3: Amennyiben Neked 48 órád van egy napon belül, hogy elvégezd a munkáid, akkor nincs szükséged marketingesre. Hiszen van időd megtanulni a hirdetéskezelő felületeket, A/B tesztekkel optimalizálni, vizsgálni az Analytics-ben látottakat. Kitalálni a következő ütős, kreatív kampányt. Legyártani a hozzá való tartalmakat, megfelelő méretben, kiterjedésben stb...
A többi szolgáltatásunknál azt taglaltuk, hogy milyen fontos, hogy az ügyfelek megérkezzenek az oldalra és lássak a termékeket és a szolgáltatásainkat. Ez igaz is, de ha ezt megfordítjuk akkor látjuk meg a nagy összefüggést. Mi van, ha nagy a látogatottság, de nincs eladás, nincs megrendelés, nincs konverzió. Itt jön a képbe a marketinges. Nézzünk meg egy konkrét példát: tegyük fel, hogy van havi 100.000 Ft-os költségkeretünk Google Ads hirdetésekre. A nekünk megfelelő kulcsszónak a kattintási értéke, 110 Ft. Optimális esetben ezzel a kerettel havi 909 látogatót hozhatunk az oldalra a Google keresésekből. A Google Analytics-el jól látszik, hogy 909 embert hozott is a kampányunk. De mégse rendelték meg túl sokan a szolgáltatásunkat. Miért? Ennek az okainak a megértéséhez kell bizony érteni a marketinghez.